Altibox inngår avtale med Norsk Toppfotball, Discovery og VG om sponsorat av Eliteserien og OBOS-ligaen.
Ingen andre lagidretter skaper et så stort og bredt engasjement i den norske befolkningen. Per i dag finnes det 30.000 lag, 360.000 spillere og 130.000 frivillige i norsk fotball.
– Eliteserien i fotball er et av de aller mest spennende sponsorobjektene i Norge. Den nasjonale, brede og folkelige profilen passet perfekt for Altibox, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred.
Fotball til folket
Det er første gang Altibox og selskapets eier, Lyse-konsernet inngår en nasjonal sponsoravtale av et slikt omfang.
– Fiberinfrastrukturen er blitt en del av ryggraden i samfunnet, og derfor er det naturlig at vi som hovedsponsor bidrar til å gi fotball tilbake til folket. Vi ønsker å støtte grasrota og spre glede på og utenfor fotball-banen, samtidig som vi skal være best på å samle, forenkle og formidle fotballen til kundene via den store tv-skjermen, på nettbrett og på mobilen, sier Skjelbred.
Langsiktig avtale
Sponsoravtalen har en varighet på to år med ett år opsjon, og har mål om langsiktighet.
– Altibox ser frem til et spennende samarbeid med Norsk Fotball, Discovery og VG om å utvikle spennende aktiviteter som kan bidra til å løfte Eliteserien og OBOS-ligaen og gjøre dem tilgjengelige for enda flere, sier Skjelbred.
Allerede fra 1. april vil Altibox-kundene få mulighet til å se to måneder fotball fra Eurosport kostnadsfritt. Det betyr at de kan få med seg avsparket i Eliteserien på den skjermen og fra det stedet de selv ønsker.
