Kundeinformasjon vedrørende uværet den 19.11.2021:
Uværet på fredag 19.11 har ikke medført store feil eller nedetid i fibernettet til Bruse i Hallingdal. Bruse leverer Altibox og fibernett til store deler av dalen. Vi har 4 ulike veier for signaler inn til dalen og minst 2 av 4 var operative gjennom helgen. Det er under 10 kunder som har fått revet ned fiberkabelen inn til sin bolig og mistet tjenestene som følge av ødeleggelsene. Likevel er det store skader som må utbedres i nettet etter skadene, til tross for at tjenestene er oppe å gå. Backup-løsninger for reservestrøm har fungert og fibernoder har vært operative selv om strømmen har vært borte i perioder. Bruse har bygd et solid fibernett med gode backup-løsninger som fungerer når det virkelig trengs.
Våre montører har stått på iherdig gjennom helgen, og har fortsatt en stor ryddejobb foran seg etter ødeleggelsene. Dette vil dessverre påvirke våre oppkoblinger og andre jobber da vi må prioritere å få nettet tilbake i samme stand som det var før uværet. Vi håper på forståelse for dette. Om du venter på oppkobling og blir berørt av dette blir du kontaktet av oss for en ombooking av din avtale.
Status 19.11: Alle våre kunder i Hallingdal opplever for tiden ustabile tjenester grunnet strømbrudd forårsaket av uværet.
Vi beklager ulempene dette medfører, men vi rår dessverre ikke over været.